torstai 29. syyskuuta 2011

Liian erilaiset - raapalesarja K-13 1/7

1. Alku

(25o sanaa)
Kohtasimme ensi kertaa vuosia sitten koulunkäytävällä. Sinun suklaanruskeat, lempeät ja leikkisät silmäsi varastivat sydämeni sinä hetkenä, enkä minä valita. En ollenkaan. Sinä olit juuri sellainen poika, joka onnistui lumoamaan minut täysin olemuksellaan. Olit komea, vaatimaton sekä ujo, joka ei välittänyt olosta joukon keskipisteenä.

Sinä olit vain sinä, et kukaan muu.
~*~*~*~

”Moi.”

Käännähdän kannoillani ja huomaan sinun hymyilevän edessäni. Tunnen kuinka sydämeni alkaa hakata kiihkeämmin ja kiihkeämmin rinnassani ja huomaan, kuinka poskilleni alkaa kohota pieni punanhäivähdys. Ääneni kuulostaa omituisen käheältä, kun vastaan sinulle.

”Moi.”

Sinä hymyilet minulle samalla, kun katselet minua ja minä kiemurtelen arvioivan katseesi alla.

”Olen Roni. Kiva tavata.”

”Anna.”

Enempää en ehdi sanoa, sillä takaasi kuulu sinulle osoitettu huuto. Vilkaisen ohitsesi ja huomaan, kuinka eräs kaverisi seisoo käytävän päässä takki yllään ja käskee sinua pitämään kiirettä, sillä hän ei jaksa odotella sinua enää kauempaa. Sinä hymyilet minulle pahoittelevasti ja nappaat naulakosta takkisi ja lähdet juoksemaan kaverisi perään. Ennen kuin katoat käytävän päässä kulman taakse, käännyt vielä katsomaan taaksesi ja hymyilet minulle. Minä hymyilen takaisin ja seuraan katseellani poistumistasi paikalta ja huokaan syvään, kun katoat kulman taakse.

”Minustakin on mukava tavata.”

~*~*~*~

Kävellessäni kotiinpäin bussipysäkiltä, ovat ajatukseni täynnä sinua, enkä pysty keskittymään edes yksinkertaisimpaankaan asiaan. Vastaantulijat katselevat minua kummissaan, kun tanssahtelen jalkakäytävällä edestakaisin kuulokkeet korvissani, täysin omissa maailmoissani.

Hymyilen muistellessani kuinka kaverini olivat katsoneet minua kummissaan koulun pysäkillä, kun olin saapunut sinne viime tipassa, posket punaisina ja silmät loistaen. He olivat udelleet syytä omituiseen käytökseeni, mutta minä en suostunut vastaamaan heille. Tämän tunteen tahdoin pitää hetken vain ja ainoastaan omanani.

~*~*~*~*~

A/N: Tykkään kommenteista (:

2. luku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti